رئیس اداره اوقاف درگز خبر داد:

 شناسایی دو وقف با قدمت ۷۳ سال در شهرستان درگز

رئیس اداره اوقاف درگز گفت: با همکاری هیئت امنای مسجد موسی ابن جعفر (ع) درگز، دو وقف نامه نگارش شده در سال ۱۳۲۷ مربوط به روستای کهنه قلعه چاپشلو تحویل اداره اوقاف درگز و ثبت سامانه جامع موقوفات کشور شد.
کد خبر: ۹۳۳۳۵۰۹
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
حجت الاسلام هادی حسین آبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ شناسایی موقوفات را یکی از وظایف و مسئولیت‌های این اداره دانست و اظهار کرد: با همکاری هیئت امنای مسجد موسی ابن جعفر (ع) درگز، دو وقف نامه نگارش شده در سال ۱۳۲۷ مربوط به روستای کهنه قلعه چاپشلو تحویل اداره اوقاف درگز و ثبت سامانه جامع موقوفات کشور شد.

وی افزود: مرحوم حاج اسماعیل پوستینی در سال ۱۳۲۷ اقدام به وقف دو دانگ مشاع از شش دانگ کلاته کهنه قلعه چاپشلو با نیت تامین هزینه‌های جاری مسجد معروف به پوستینی‌ها کرده بود که متاسفانه از زمان فوت واقف تا به امروز به خاطر تصرف اراضی توسط متصرفین امکان اجرای نیت مرحوم وجود نداشت. اداره اوقاف بعد از تحویل اسناد، اقدام به پیگیری حقوقی جهت رفع تصرف و اجرای نیت موقوفه کرد.

رئیس اداره اوقاف درگز تشریح کرد: این واقف همچنین یک سهم از د‌وازده سهم کلاته قلعه چاپشلو را با نیت تامین هزینه‌های امامزادگان هاشم و اصغر (ع) وقف کرده بود که آن هم به علت عدم ثبت و تحویل مدارک وقف، از سال ۱۳۲۷ تاکنون در تصرف اشخاص بود و امکان اجرای نیت میسر نبود. امور حقوقی اداره اوقاف عملیات رسیدگی را شروع کرده و بعد از رفع تصرف، نیت واقف اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام حسین آبادی گفت: از مردم مومن و متدین شهرستان درخواست می‌شود در صورتی که هر نوع اطلاعاتی از اراضی وقفی و یا مشهور به وقف در روستا و محل زندگی خود دارند، با مراجعه به اداره اوقاف و یا از طریق تماس با شماره ۰۹۱۵۱۵۰۰۸۷۲ ضمن دریافت هدیه نقدی، در اجر معنوی این کار خدا پسندانه شریک شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان درگز دارای ۳۹۴ موقوفه ثبت شده در سامانه جامع موقوفات کشور است که اکثر نیات آن‌ها مربوط به ماه محرم و صفر است. نیت فرهنگی و قرانی از جمله نیت‌های مورد نیاز در شهرستان درگز است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار